Seregeti dag 2

3 februari 2017 - Ngorongoro Conservation Area, Tanzania

Vanmorgen heel vroeg op want we gingen naar de zonsopkomst bekijken.
Het heeft vannacht behoorlijk geregend en geomweert!
Echt niet normaal, dus ik kan nu wel zeggen dat ik in de tent geslapen heb met dikke omweer en regen. (Had ook geen andere keus hihi)
Eenmaal onderweg gebeurde het volgende, vast met de jeep een paar keer, uiteindelijk kwamen we op een heel mooi plekje om de zonsopkomst te gaan zien en toen, juist andere jeeps zaten vast.
Dus rescue team in actie en wij erop af. Gelukkig hadden we hier ook een heel mooi uitzicht en hebben we prachtige fotos kunnen maken terwijl yassin en de andere chauffeurs de jeeps uit moeilijkheden hielpen.
We mochten zelf uit de jeep!
Echt ingelofelijk maar waar!
Echt ook hele mooie fotos kunnen maken!
Daarna hebben we nog een stuk of 6,7 keer geprobeerd die andere te bevrijden maar als we verder gingen helpen kwamen we zelf vast te zitten, dus zijn we verder gegaan.
Vandaag hebben we ook twee keer een cheeta gezien, en ook van best wel dichtbij!
En leeuwen van heeeellll dichtbij echt naast de jeep!
En zebra's buffelo's gnoe's inmpala's giraffen en nog een paar everzwijnen!
We waren wat laat maar om 11 uur gingen we brunchen op het kamp, en ja we moesten echt een beetje opschieten want we moesten om kwart voor 2 weer uitgecheckt zijn, na heel hard door de seregeti te zijn geschuurd, en nog wat leeuwen van heel dichtbij gezien te hebben waren we er uiteindelijk om 14.50 dus het viel mee. (Wel heel wat blauwe plekken rijker)
Na wat rek en strek oefeningen zijn we weer verder gegaan en om 16 uur gingen we ons instaleren in de ngorogoro.
En tsja toen moesten we zelf de tenten opzetten, never do that in my life!
Maar gelukkig wist marloes het wel en izaak kwam ook helpen.
Nu hopen dat we vannacht geen regen hebben want we hebben wat gaten ontdekt, oepsssssssss.
Na heerlijk gedouchd te hebben en zelf warm water! Nu in de tent iedereen weer op de hoogte brengen van weer een geslaagde dag!
Morgen moeten we weer heel erg vroeg op om de ngorogoro in te gaan.
En zoals yassin zei 6 uur en echt niet later (al stonden we vanmorgen om 6 uur gewoon klaar hihi)
Morgen gaan we voor weer heel veel dieren maar ik hoop toch ook wel heel graag de rhino te zien, de laatste van de big 5! Dat zou echt super cool zijn!
Al met al tot nu toe een heel geslaagde safari, dit keer niet veel olifanten maar wel heel veel andere dieren gezien.
Dit komt omdat het regenseizoen vroeg begonnen is dit jaar, en daarom trekken de dieren al verder omdat er dan op meer plekken water is.
Ja ook wel logisch natuurlijk!
Dikke kus vanuit seregeti/ngorogoro

1. Celine:
    4 februari 2017
    Pracht verhaal weer zusje.
    Fijn dat het leuk was en idd regen en onweer is niks aan.
    Have fun de laatste anderhalve week en enjoy

Xxx